Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Autentikus Balinéz falu túra

2019. február 28. - opitzer

Mai nap egyrészt pihenéssel töltöttem a nagyobb részét. azaz fetrengtem a medence partján, de már reggelinél szemet szúrt az egyik szállodai progam miszerint délután 4től falu látogatás.
Délben meg is érdeklődtem, hogy kb mi ez. Mondták, hogy itt a környéken lévő kis faluba(Tanjung) lehet ellátogatni, lesz templom kikötő meg miegymás.

Úgyhogy rávettem magam, hogy na akkor nézzük meg végülis mit veszthetek, max 500 Ft-ot mert kb annyiba került ez a kis túra. Rögtön jött is az egyik szállodai ember, hogy ő lesz a túra vezetőm és akkor menjünk.
Elején még a főbb úton sétáltunk, ahol is láttam a helyi gimnáziumot, ahol a kiváncsi gyerekek tekintete engem nézett, de azért még mindig a főúton voltunk ahol szállodák éttermek váltják egymást, persze volt ahol külön felhívta a figyelmem a templom oldalában lévő oszlpon a fából készült Kulkul-ra ami kb itteni harangnak felel meg 2 vastagabb üreges fa, ami hangot ad ki ha össze csapódik

De közben megálltunk egy helyi közösségi tér mellett (Banjar), ahol mér készülnek a hely újévi ünnepségre (Nyepi) és mindenféle szobrokat készítenek, amit majd körbe visznek az utcán, kb 2-3 méteres szobrokat kell elképzelni eléggé furcsa arc kifejezésekkel.

Utunk során eljött a pont amikor véget ért a fő út és már csak kis helyi utcák keresztezék egymást, közben elsétáltunk egy helyi bank mellett is ami vicces volt nézni, hogy egy udvaron egy üveg fülke áll, és az a bank. Persze ilyen templom olyan templom, de elsétáltunk a helyi önkormányzat mellett is, ránézére úgy nézett ki mint bármelyik balinéz stílusú kisebb szálloda.
Majd lesétáltunk a kikötőbe is ahol a halászok csónakjai állnak,

Ami érdekes hogy vallás szerint a környéken hindu és muszlim a főbb felekezet, így sok nőt látni kendőben.
Nekem erre felé inkább az tetszett, hogy az átlag ember nem is vett észre, egyedül a gyerek voltak akik odaköszöntek nekem, de a sima polgár rám se nézett, nem úgy mikor megyek a főbb úton minden étterem, spa, bolt mellett rögtön rám kösszönnek hogy Hello sir, some dinner, little massage, taxi
Persze a kikötő után egyre beljebb mentünk, közben mutatott egy mecsetet is, meg egy-egy gyümölcs fát, mint a csillag gyümölcs, vagy a sárkány gyümölcs.

Elsétáltunk a piac mellett is, ami zárva volt, mert csak reggel 5-10 van nyitva hiszen akkor van hűvösebb. Közben még elhaladtunk a vezetőm lakása meltte is, itt gyorsan be is ment és megmutatta a kislányát, elején félős volt de a végén vigyorogva integetett nekem is.

Majd még kis séta és is vissza is értünk a szállodába, igazából tök jó volt látni, milyen az igazi lakó rész és nem a turistáknak fent tartott, de kicsit néha nehéz is látni, hogy nálunk ilyet nagyon leszegényedett falukban látni, itt meg a 5 percre a gazdag szálloda vidéktől már ott van a helyi negyed.

Szóval azért sikerült autentikus balinéz túrát tennem, és ha nincs vezetőm, valószínüleg egyedül nem merészkedem be erre a területre, de jó volt látni, hogy mégis miként élhetnek a helyiek, akik kb. vagy a szállodák alkalmazottai, vagy pedig halászásból élnek.

képek a Bali albumban: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2585114771505040&type=1&l=22b3b16ddf

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.