Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Mong Kok a vásárnegyed

2019. február 17. - opitzer

Tegnap miután kipihentem magam és közben még a ruháim is ki lettek mosva, bár a kis lakásnak még ez is hátránya, hogy mosogép van, de száradni igazából a fürdőszobában van egy nagy rúd amire fel lehet akasztani a ruhákat, azaz minden fürdéskor leszedem, majd vissza teszem a meg nem száradt darabokat. Szóval a pihenés és mosás után fogtam magam és átkompoztam a kontinensre, hogy fel keressem az éjszakai piacot, meg kicsit körül nézzek itt is.
A komp maga olyan 7 perc alatt teljesíti a távot, elég gyors, és viszonylag olcsó 3.70 HKD-ért visz át a másik oldalra, és ha jó helyen ülsz a kompban akkor még csodálatos kilátás tárul a Hong Kongi sziget részre, ahol én lakom.
img_20190216_192820.jpg
Kikötőben nem más vár mint egy hatalmas pláza rengeteg, előtte néhány vásári mutatványossal, például itt láttam egy embert beöltözve BumbleBee-nek a Transformersből. 
Mivel gyalogosra terveztem a túrát így átküzdöttem magam a plázán, majd némi keringés után meg is találtam amit kerestem az éjszakai piac bejáratát.
img_20190216_204402.jpg

Az egész piacot egy hosszú utcán alakították ki végig van pakolva kis bódékkal. Aki járt már régen a Józsefvárosi piacon annak ismerős lehet, mert ez nagyjából ugyanaz, csak kisebben. Egy rakat ruha, elektronika cikk, és souvenir. Persze fellelhető minden féle hamisítvány is láttam Lego-nak kinéző Lengi-t, és persze négy sávos adidas cipőt, de van amikor annyira nem gondolnak a hamisítványra, hogy egy az egyben lemásolják a logót ilyen volt például egy Louis Vuitton mintás sál, bár ha tippelnem kell ők nem is gyártanak sálat. Végülis némi souvenir-nek való dolgot sikerült begyűjtenem itt is, bár még nem tudom, hogy jóval drágábban vagy olcsóbban vettem mint amennyit ér.
Azért így is eltöltöttem legalább 2 órát barangolással, majd vissza jöttem, hogy aludjak, akkor még nem sejtettem, hogy ma is piac napom lesz.

A ma felkelve realizáltam, hogy azért mégis csak körül kéne még jobban nézni Mong Kok-ban, mivel tegnap csak a közelében jártam, és ha már otthon az irodában elneveztünk róla egy tárgyalót akkor nézzük meg mi is van itt.
Kis google keresés után rögtön, jött, hogy Gold Fish Market, Flower Market, Sneaker Street, Lady's market.
Azaz mindenféle piac található erre. Kezdtem rögtön a Gold Fish Market-el, ami szintén egy utca, csak itt mindenféle kis állat kereskedők és akvárium boltok vannak. Ami elsőre feltűnt, hogy a halak egy részét például már alapból zacskóba csomagolva árulják, nem is kell kihalászni. Viszont képet nem igazán tudtam többet csinálni, mert ezután is rám szóltak ,hogy ne fényképezzem az árut
p1170265.JPGTovább sétálva láttam boltokat ahol teknősöket, békákat és különböző gyíkokat is árultak, és ekkor jött számomra a szomorú ledöbbenés, mert voltak kisállat kereskedők, ahol a hétköznapi hörcsög, csincsilla, nyúl mellett cicát és kis kutyát is árultak. Annyira szomrú volt látni ahogy kis üveg ketrecben 4-6 hónapos kutyák ugrálnak és várják mikor veszi meg őket valaki.
(egy kutyás képet sunyiba telefonnal azért csináltam)
img_20190217_122206.jpg
A sokk után úgy gondoltam kicsit könnyedeb vizekre evezek úgyhogy megnéztem a virág piacot is, igazából itt túl sok mindent nem kell mögé képzelni, egy rakat bolt és kis bodé különböző fajtájú virágokat, növényeket, és hozzá tartozó dolgokat árul.
Majd jöhetett a Ladies market, ahol nem hölgyeket árulnak :D, hanem a tegnapi éjszakai piac nappali változata, azaz egy sima piac, teli gagyi dolgokkal, és a történetét nem tudom, de gondolom azért Ladies Market, mert leginkább a nők járnak piacra vásárolni.
p1170266.JPG

Végül még körbe jártam a Sneaker Street-en ami igazából egy tipikus bevásarló utca, teli ismertebb sport cipő márkákkal (innen az elnevezés), persze itt is van jópár pláza, meg egyébb üzlet is.
Ezek után elég könnyen levontam a következtetés Mong Kok-ról, hogy nem más mint egy bevásárló negyed sok féle piaccal, márkás boltokkal plázákkal.

Mára ennyi is, még megyek vacsizok valahol, aztán jön a jövőhét pár hétköznappal és trainiggel, majd szombaton egy másik túra vár rám, de azt majd akkor.

A bejegyzés trackback címe:

https://gopiinasia.blog.hu/api/trackback/id/tr8014631808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása