Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Kínai újév az irodában

2019. február 11. - opitzer

Ma reggel kicsit nehezen ébredtem, úgy látszik a jetlag hamar ér itt. Miután felölötztem, 3szor ellenőriztem az irodát a térképen, utánna szépen elsétáltam kb 15 perc gyalog a lakástól. Amit reggel rögötn szembe tünt az a tömeg az utcán, és hogy nehéz kikerülni, végig az ő tempójukban fogsz haladni.
Irodát hamar megtaláltam, fel a 25. emeletre, majd csöngetés után be is jutottam. Lewis rögötn jött körbe mutatott minden lényeges dolgot, aztán szép lassan megérkeztek a többiek is. Egyenlőre még egész jól megtudom különböztetni arcról az embereket, igazából, ha közelebbről meg ismered őket akkor nem hasonlítanak egymásra (csak hogy cáfolhassam egyik félelmem, hogy minden ázsiai ugyanúgy nézz ki). A másik szembe tűnő, hogy végre a magas emberek közé tartozom, Liftben állva elnézek a fejek felett. 
Olyan 10 körül megindult bent egy elég vicces ceremónia, ami az újévhez tartozik, ez pedig a piros boriték osztás. Ahogy kivettem (legalábbis itt irodai szinten) házas emberek jó szerencse kívánásbből (vagy leendő házaság kívantból) egyedül állóknak osztanak ilyen borítékot. Legalábbis csomóan jöttek üdvözöltek majd megkérdezték házas vagyok-e, aztán kezembe nyomták a borítékot. Hagyomány szerint 2 kézzel adod, és veszed át közben meghajolsz egy párszor, én legalábbis ezt próbáltam utánozni amit a többiektől láttam.

b08bd1ff9226a18a7ac0070815cfac98.jpg

Plusz info, hogy mindegyik boríték pénzt tartalmaz leginkább 20 HKD (kb 720 Forint), úgyhogy most jól kitömtek szerencsével (lányok vigyázzatok!), meg némi plusz pénzzel.

Aztán megtartottam az első bevezető traininget, 3 tanoncomnak, elsőre kicsit döcögött végére már sokat kérdeztek.
Majd jött az ebéd idő, ami ma céges közös ebéd volt (szintén újév miatt). Egy helyi étterembe mentünk ahol nagy kör asztaloknál foglaltunk helyet, volt kínai tea üditőnek, majd jöttek sorba a fogások.
Elő ételként vegyes tál marha, csirke, meg valami zöldség és állítólag medúza is volt rajta. Levesnek igazi kínai nyálkás levest adtak (állítólag cápából főzték, bár azt nem éreztem), na valahol itt kelett volna sejtenem, hogy még több érdekes kaja jön.
Jött is főételek közt, ami izlett kacsa amihez hoztak ilyen tészta lapot (mint egy palacsinta) meg zöldséget, beleraktad megetted, volt disznó oldalas ami nagyon omlós volt (pálcikával lefejtettem a húst a csontról)
Aztán jött a kemény rész: egy nagy tál tengeri herkentyű tojás fehérjével összefözve, ezt még meg kostoltam, de már ez se az én izlés világom volt, és a durva pedig a trutymós hal-száj (igen a szája a halnak) brokkolival, na itt volt az, hogy bárhogy próbáltak rá beszélni nemet mondtam, már ránézésre is furcsának nézett ki, szerncsére ízre nem tudom
végül a deszert pedig karamellás alma volt, ez tényleg finom volt
img_20190211_133759.jpg

Ebéd után vissza az irodába, na itt már kissé haldokoltam a jetlagtől, meg a kajától, de legalább Hinskie hozott nekem egy kv-t (bár ezt egy régebbi segítség miatt hozta)

Aztán még volt Ivánnal egy neten keresztüli oktatás (jó is volt hogy ő tartotta, én kicsit nehezen vettem volna az akadályt), majd kicsit még dolgoztam, aztán olyan 6 után álltam fel és jöttem vissza a lakásba.
Ki pihi majd szembe átmentem egy étterembe (ez csak az 5. emeleten van), majd már itt a szobában kicsit teszek-veszek és szerintem hamar alszok, és hátha reggel korán tudok fényképezni menni.

szóval ennyi mára, és tök pozítív napot zártam, és eddig tök aranyosak és szimpatikusak a Hong Kongi iroda dolgozói

A bejegyzés trackback címe:

https://gopiinasia.blog.hu/api/trackback/id/tr3914620368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása