Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

Ázsia ahol mindig korábban kel a nap

első tapasztalatok

2019. február 10. - opitzer

Na hát akkor ebbe is bele kezdünk (közben lassan rájöttem, hogy nem kéne minden új országnak új bolgot nyitnom). Aki még nem tudja, ismét Emarsys szinekben utazok, csak most a világ másik felére ázsiába, azon belül Hong Kongba. 
Mivel a pénteki céges esti iszogatás nagoyn jól iskerült (és még minidg köszönöm az ajanádékot a lányoknak, és innen is szeretem őket:) ) így kicsit kapkodós volt a szombati összepakolásom, rá is jöttem ,hogy egy-két dolgot otthon hagytam, bár lehet nem is lesz rá szükségem, így délután háromnegyed 3kor indult a gépem Zürichbe.
Ott egy jó 5 és fél órát eltöttetem, és itt jöttem rá hogy hiába van már mindenohl mobilnet, wifi stb. Zürichbe a reptéren csak 2 órát adnak ingyen wifit, ezt sikerült is lehasználom, bár csak miátn letelt a 2 óra tudtam meg a turpisságot.

Majd jöhettet a laza majd 12 órás repülő út, és egész jól végig tudtam aludni. És végre leszálltunk a reptéren, amiben első vicces számomra az volt, hogy a vízre szállunk, de mégis volt kifutó pálya :D, bár elég gyorsan lerakta és mentünk is a terminálhoz. Kiszállás, majd jöhettet a minden kínai karaterrel kiírás (szerncsére angolul is minden kint van csak alatta kisebb betükkel), és számomra az első furcsa tipikus ázsiai dolog, hogy az útlevél ellenőrzés elött át kelette menni egy folyosón, ahol hőmérővel random embereket mértek meg, hogy nincs-e lázuk (rám nem szegzték a hőmérőt), útlevél, ott én azt hittem, hogy hosszas ecsetelést kell tennem, hogy én miért jöttem, pedig csak megnézték az útlevlemet, aztán mehetk is, majd a feladott csomagom várása után jött, hogy mégis hogyan jutok el a szállásomig. 3 lehetőségem volt taxi, uber, tömegközlekedés, én elsőként úgy voltam hogy uberezek egyet, de addig néztem hol van az uber várakozó, míg a transfer vonathoz értem. Úgyhogy némi gondolkozás, és nézelődés után azt, mondtam, hogy miért ne tömegközlekedjek. 
Információnál megkérdezetrem, hogy juthatok legyorsabban a lakáshoz, első pozitívum mindenki nagyon szépen beszél angolul, legalbbis a tipikus túrista útvonalon. Jegyet megvettem vonatra fel, eljuttotam egy központi pályaudvarra, ott is megatláltam a nekem szánt metró vonalat, úgyhogy hiába gondolnám, hogy könnyű eltévedni azért mindent kiírnak angolul. Ja igen itt még egy másik tipikus ázsiai kulturális mentalítás, mindig sorba rnedeződnek és sorba állnak, én néha úyg kaptam észbe, hogy csak ott szélen betolakodnék mindenki elő a metrón, pedig sor áll :D (na hát még van mit tanulni :) )

Meg érkeztem a lakásba, szerencsére a szállás adó elég jól leírta mit hogyan, bár egy kicsit nehézkes volt mikor 2 ajtón is szám zár van, viszont első ránézésre, nincs beivetli eszköz az ajtóhoz, majd kicsit tapiztam a kilincs fölött mikor is megjelent a kód bevivő :D
Szóval szállást elfoglatam, bár maga a szállás elég kicsi (legalábbis nekem), nagyábból a hálószobámra hasonlít ami asszem 25 m2.
Ezek után kerestem egy boltot hogy legyen reggelim vizem stb. (3 ajtóval arrébb van egy 7Eleven), majd tripadvisor szerint kerestem egy éttermet, ami hogyhogy nem a 31 emeleten van. ott ettem valami csirke melett valami lencse saláta félével, persze profi kiszolgálás (kisebb vagyont is ott hagytam) és minden finom és csodás kilátás.
Utánna kicsit még sétáltam a városba ahol egyik érdekes dolog az emeletes villamos, mármint olyan mint Londonban a Doubledecker, csak ez nem busz hanem villamos 
és most itt a szobámba még kicsit teszek veszek aztán próbálok aludni, hátha tudok a jetlag ellen küzdeni

na még egy két kép:

A bejegyzés trackback címe:

https://gopiinasia.blog.hu/api/trackback/id/tr6914618510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása